onsdag 4 maj 2011

Någon däruppe måste ha tyckt att det är min tur idag!

Mötet med läkaren gick över förväntan, han tog mig på stort allvar.
Jag berättade om mina sovvanor och vad jag vill, att kunna leva ett normalt liv på normala tider.
Frågade lite hur veckorna såg ut och undrade hur jag orkat så länge. Vad svara man på det? Jag sa som det var, att jag tror att mycket beror på att jag inte är 20år längre.

Han erbjöd mig mer Imovane men jag tackade nej vilket läkaren tyckte var klokt resonerat.
Sen sa han helt ärligt att han inte visste vad han ska göra med mig, att han inte kan hjälpa så det blir remiss till en sömnklinik för utredning.

Jag blev så glatt överraskad att det gick så lätt, av det jag har läst verkar det vara riktigt vanligt att människor valsar runt bland KBT, sömnpiller och framförallt hemskickade med goda råd som att dricka varm mjölk.

Enligt hemsidan så är det ca 4 månaders kö, jag hoppas att det verkligen stämmer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar