tisdag 3 maj 2011

Kreativ midnatt

Nu är det snart midnatt och det är nu som jag känner mig mest kreativ, idéerna flödar.
Ikväll ägnar jag mig åt att fundera på varför jag är irriterad på den information som finns. Antingen är det i stil med aftonbladet med artiklar som visserligen innehåller en del bra men missar desto mer. Eller så är det "information" från någon som vill sälja någonting, en kudde eller piller. Jag är med andra ord irriterad på den opartiskhet som råder.

Och då kläckte jag den ursmarta iden att starta en patientförening!

Jag ser massor med fördelar med det. Dels är det många människor i Sverige som lider av sömnproblem, dels så verkar medvetenheten vara granska skral. Där skulle en förening på sikt kunna lobba för ökad kunskap hos läkare och framförallt hos vanliga dödliga. Bland annat.

Synd att jag känner mig rätt ensam i min potentiella förening. Jag ska nog fundera några nätter på hur man kan värva medlemmar. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar